Content marketing

9 tips til dig – online kommunikation

af Sanne Teute | 24. november 2019

Det er vigtigt at vise andre hvem du er, og hvad du laver, hvis du gerne vil tiltrække kunder online. Derfor har jeg lavet denne guide til dig, med 9 nemme tips til at optimere din online kommunikation. Du er velkommen til at printe teksten ud, så du har mine tips lige ved hånden.  

God fornøjelse med læsningen. 

Vær synlig, og vær på flere sociale medier

  • Lav interessante oplæg på Facebook.  
  • Post gode billeder på Instagram.  
  • Kom med relevante indlæg på LinkedIn.  
  • Lav spændende videoer til YouTube.  
  • Husk på dem der gerne vil nøjes med at lytte, og lav en podcast. 

Vær relevant

  • Skriv om væsentlige emner, som dine følgere kan få glæde af.  
  • Del gode tips, som dine følgere vil kunne gøre brug af. 
  • Husk ofte dine følgere på, hvad DU kan hjælpe DEM med.

Vær nærværende og nysgerrig  

  • Vis at du er en aktiv bruger af de sociale medier, ved selv at være online.  
  • Like, del og spred gode vibrationer. 
  • Hvis dine følgere skriver et opslag eller indlæg, så kom med relevante kommentarer. 

Vær dig selv

  • Skriv personligt, samtidig med at du skriver professionelt.   
  • Sørg for at dine følgere lærer DIG at kende, og bliver tryg ved dig.  
  • Vis dine følgere hvem du er ved at bruge profilbilleder, uden for mange filtre. Så ser dine følgere, at du er et menneske præcis som dem. 

Skil dig ud

  • Brug din online synlighed til at tiltrække (endnu) flere kunder, ved at undlade at gøre som alle dine konkurrenter.  
  • Vis hvem DU er, og hvad DU kan.  
  • Sørg for at dine kunder kender dig og dine ydelser, og 100% ved hvad du kan hjælpe dem med, så de vil efterspørge DIN ekspertise. 

Lav et nyhedsbrev, evt. med en relevant gratis freebie

  • Et nyhedsbrev er altid en god måde at skabe trafik til din hjemmeside, hvis du har sådan en.  
  • Du kan bruge dine nyhedsbreve, til at skrive om gode og relevante tilbud.  
  • Du kan friste med en freebie (et produkt du tilbyder gratis), for at tiltrække flere følgere til din nyhedsbrevsliste.  

Brug call-to-action

  • Har du et nyhedsbrev, så husk at give dine følgere mulighed for at interagere med din hjemmeside, ved at bruge klikbare knapper (kaldet call-to-action).  
  • Knapperne skal være tydelige og præcise, og gerne fremgå flere gange. Jo flere gange de ses, jo større er chancen for at der bliver klikket.  

Brug links mellem dine online medier 

  • Sørg for at linke mellem dine online medier, så du får dine følgere rundt på både din hjemmeside, og på dine sociale medier.  
  • Du kan bruge links i tekster på din hjemmeside eller i dine nyhedsbreve, der linker til dine øvrige sider, hvor du beskriver noget uddybende.  
  • Husk at indsætte links til dine sociale medier på din hjemmeside.  
  • Laver du et opslag på ét socialt medie, kan du minde folk om at de også kan følge dig på andre sociale medier. På den måde giver du dine følgere nem mulighed for at følge dig flere steder. 

Følg retur

  • For at få inspiration om dine følgeres behov, og hvor de er i deres liv, er det en rigtig god idé at ”følge” dine følgere.  
  • Bonus: Dine følgere føler sig interessante, og føler at du har et ønske om at lære DEM at kende.  
  • Når du fremstår interesseret og personlig, giver det dine følgere en følelse af, at I kender hinanden. Og det kan være en årsag til at de køber netop DIT produkt.  

Du kan downloade mine 9 tips til optimering af din online kommunikation, lige til at printe ud!

Nu er det bare om at komme i gang med din online kommunikation, god fornøjelse.  

Kærligst,  

Sanne  

PS. Du er meget velkommen til at dele andre gode råd omkring online kommunikation, ved at skrive en kommentar. TAK. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *