Storytelling

Effektiv markedsføring med storytelling

af Sanne Teute | 23. november 2019 

Når du har en virksomhed, er det vigtigt at du viser verden hvem du er, og hvorfor du laver det du gør i din virksomhed. Det viser personlighed overfor potentielle kunder, som dermed føler at de bedre kender dig, og kan stole på dig.

Der er så mange udbydere på nettet, som sælger de samme produkter. Så hvis du vil have flere kunder til at vælge dig, skal du fortælle kunderne hvorfor. Det er lige præcis det du kan gøre med storytelling.

Storytelling er en effektiv måde at få et budskab ud på til potentielle kunder. Den gode storytelling, kan derfor skabe stor værdi for dig og din virksomhed!

Hvordan skal du lave din storytelling?

Vi husker bedre, når vi hører historier i fortælleform. Tænk bare over alle de vandrehistorier du har hørt igennem tiderne.
Dem husker du sikkert stadig, i hvert fald i grove træk!

Derfor er storytelling et vigtigt redskab du kan bruge, når du gerne vil have at dine kunder skal kunne huske dig! 

Du kan bruge storytelling til at fortælle om din virksomhed. Det gælder lige meget om du har haft virksomhed i mange år,  eller om du har en nyopstartet virksomhed.
Hvis du har haft virksomhed i mange år, har du helt sikkert nogle spændende historier fra den virkelige verden, som du kan flette ind i din historie. 
De historier har du ikke så mange af som nyopstartet. Men så kan du skrive andre ting, som dine kunder vil blive tiltrukket af. 

Det er i begge tilfælde vigtigt at din storytelling forklarer, hvilken effekt kunden får, hvis kunden vælger dine produkter/ydelser! 

Du kan vælge at fortælle din virksomheds historie skriftligt, ved brug af video, eller som en kombination af begge dele. 

Både teksten og videoen kan du efterfølgende bruge til at markedsføre dig selv med.
Det vigtigste er at du sørger for, at din storytelling fanger dine kunders interesse!

Guideline til din storytelling:

  • Skriv kort og præcist, uden for mange fyldord.
  • Din storytelling skal vække dine kunders følelser.
  • Kunderne skal mærke det du skriver.
  • Kunderne skal kunne forstå hvem du og din virksomhed er.
  • Du skal fange kundernes interesse.
  • Dine kunder skal kunne relatere sig til dig og din virksomhed.
  • Du skal underholde kunderne.
  • Du skal skrive noget som folk husker, så de vil tænke på dig, næste gang de skal købe et produkt du sælger.
  • Du kan vælge at bruge spænding i din storytelling, så kunderne er nødt til at læse hele historien færdigt.
  • Du skal med din storytelling overbevise kunderne om, at de skal købe dine produkter.

Brug en professionel tekstforfatter

Hvis du vil lave en skriftlig storytelling, er du måske i tvivl om hvad du skal finde på at skrive. Så kan du vælge at bruge mig som din tekstforfatter.

Du kan kontakte mig lige her. 

Jeg vil ud fra et interview med dig, få dig og din virksomheds historie til at blive levende, personlig og interessant. Jeg vil skabe dig et brand, ud fra din historie. Det brand kan du bruge som markedsføring, så du kan tiltrække flere kunder.

Jeg håber du er blevet inspireret til at få skrevet din story. 

Kærligst, 
Sanne 

PS: Du er selvfølgelig meget velkommen til at skrive en kommentar, eller stille et spørgsmål, direkte her på siden.  

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *